Сторінка для батьків
На виконання листа облдержадміністрації від 09.04.2021 №5322/0/01-24 та з метою якості реагування на порушення прав і свободи щодо дитини, покращення обізнаності здобувачів освіти про можливість першочергового звернення по допомогу Департамент освіти і науки надає контакти уповноважених органів і служб у справах дітей для своєчасного звернення дитини.
Контактні дані служб у справах дітей Полтавської області (додається).
Попередження правопорушеньПідліткова
злочинністьКожний п'ятнадцятий злочин в Україні - справа рук неповнолітніх . В цілому ж за
рік діти і підлітки у нашій країні здійснюють щороку понад 14000.Статистика показує , що найчастіше діти
скоюють правопорушення якраз під час навчального року , в період після
закінчення занять у школі і до восьмої вечора. Влітку , до речі , таких пригод
трапляється менше. Напевно , під час канікул у школярів більше можливостей
застосувати себе в чомусь , піти на той же пляж , зіграти у футбол ,
відправитися в ліс.Турбота батьків про свою дитину не залежить від сезонів. Якщо вже вони
цікавляться життям дитини, то роблять це завжди . Не потрібно сприймати
канікули і вільний час як загрозу , вона для сучасних дітей складається зовсім
в іншому . Причина в тому , що у нас відбувається падіння моральних цінностей.
Від багатьох дітей можна почути фразу : «Я нікому не потрібен». І це якраз
проблема багатьох сімей , а також сімей середнього достатку. Батьки їздять по
закордонах , у відрядженнях , а свою дитину залишають на няню , яка батька з
матір'ю замінити не може. Дитина ж прагне зробити хоч щось , щоб на нього
звернули увагу : спочатку одягається не як усі , потім приходить додому п'яною
- може , хоч так його помітять. А все , що він чує в підсумку від батька :
«Дивися , наступного разу не змішуй міцні напої та слабоалкогольні ». Потім у
підлітка з'являється компанія і ... пішло - поїхало.Перші ознаки .Які перші ознаки того , що син або дочка потрапили у погану компанію ? У кожної
дитини вони індивідуальні . Наприклад , він замикається в собі , не хоче йти в
школу або не розповідає , що там відбувається. Це вже сигнал - пора навідатися
до класного керівника . Дитина часто з кимось говорить по телефону , йому
постійно телефонують з одного і того ж номера , про який в школі не знають.
Якщо батьки постійно спілкуються з сином або дочкою , то відразу зрозуміють ,
що у чада з'явилися « таємниці».А що робити , якщо нехороші ознаки в наявності ? Треба з альтернативних джерел
дізнатися , що це за компанія , з якою зв'язався дитина. Заглянути в телефон
підлітка - я не вважаю , що це буде порушенням його прав . Так , у дитини є
право бути почутим , але ні в одній міжнародній конвенції не прописано право
неповнолітнього на приватність . Ще дуже важливо поговорити з дитиною. А
взагалі , всім батькам можна порадити хоч іноді читати книги з психології , щоб
розуміти своїх синів і дочок. Треба знати , що пубертатний період , або період
статевого дозрівання - найскладніший у житті людини: по розуму - йому ще 12
років , а за рівнем гормонів - під 16. Правопорушення найчастіше відбуваються дітьми , більш ніж в 56 % випадків ,
майнові . В основному , крадуть телефони. Стало бути , причина - в економічній
ситуації , у фінансових можливостях сім'ї , яких недостатньо для того , щоб
забезпечити дитину ? Не зовсім . Дитяча злочинність - це наслідок соціальних
факторів. Адже не хліб ж в основному крадуть , а телефони. Соціум , реклама
каже - цей гаджет необхідний всім , тільки з ним ти будеш крутий. А батьки
купити дорогу річ не можуть . І все через дефіцит у суспільстві правильних моральних
цінностей.Небезпеки Інтернету.Останнім часом все частіше можна почути про небезпеки , які підстерігають дітей
в Інтернеті. Деякі батьки часто говорять добре , що дитина весь день сидить за
комп'ютером. Нічого не вимагає , з поганими компаніями не спілкується. Таких
батьків і матерів хотілося б застерегти : якщо ваша дитина весь день сидить в
Інтернеті , це ще не означає , що він не здійснює правопорушення або сам не
стає жертвою .Вже не нове явище кібер - буллінг - віртуального терору , шантажу в мережі.
Поширений шкільний булінг , коли підлітки знущаються над ровесником ,
принижують його і все це знімають на відео , а потім викладають в Інтернет.Сьогодні перебувають на обліку в
міліції трохи більше 9 тис. Осіб неповнолытніх. Тоді як на початок року ця
цифра становила майже 13 тис.Рівень дитячої злочинності скоротився на 36 % - з 8786 випадків за аналогічний
період 2012 року до 5650 у 2013. ТакНаприкінці хотілося б сказати , що для виховання всіх без винятку дітей дуже
корисні заняття спортом. Особливо , ігровими видами , так як там дуже жорсткі
правила . Навчившись дотримуватися їх на спортмайданчику , дитина навчиться
дотримуватися правил і в житті.Лист-звернення
дитини«До найдорожчих мені
людей - моїх батьків»Не псуйте мене. Я чудово знаю, що я не повинен отримувати всього,
про що прошу. Я просто перевіряю вас.Не бійтеся виявляти твердість щодо мене. Я віддаю перевагу цьому. Це дозволяє
мені знати міру і місце.Не застосовуйте силу по відношенню до мене. Інакше це навчить мене вважати, що
сила - це все, що має значення.Не давайте марних обіцянок. Це підірве мою довіру до вас.Не піддавайтеся на мої провокації, коли я говорю і роблю речі, які засмучують
вас. Інакше я знову намагатимуся добитися такої «перемоги».Не засмучуйтеся, якщо я говорю, що не люблю вас. Просто я хочу, щоб ви
пошкодували про те, що зробили по відношенню до мене.Не примушуйте мене відчувати себе малюком. Я компенсую це тим, що поводитимуся
так, ніби я - «центр Всесвіту».Не робіть для мене і за мене те, що я можу зробити сам. Якщо це відбудеться, я
вимагатиму, щоб ви обслуговували мене завжди.Не звертайте уваги на мої безглузді витівки. Ваша підвищена увага допоможе їх
закріпити.Не робіть мені зауваження у присутності інших людей. На зауваження я
реагуватиму лише на одинці, без сторонніх.Не намагайтеся мене повчати в конфліктній ситуації. Я все одно нічого не почую,
а якщо почую, то не стану реагувати. Поговоріть зі мною тоді, коли ваш гнів
поступиться місце здоровому глузду.Не намагайтеся мене весь час повчати. Ви здивувалися б, дізнавшись, як
добре я знаю, що таке «добре» і що таке «погано».Не примушуйте мене вважати, що помилки, зроблені мною, це - злочин. Я повинен
навчитися робити помилки, не вважаючи при цьому, що я ні на що не
здатний.Не прискіпуйтеся до мене і не бурчіть. Інакше мені доведеться прикинутися
глухим, щоб якось захиститися.Не вимагайте від мене пояснень з приводу моєї поганої поведінки. Я, дійсно,
відразу не зможу її пояснити. Я спробую сам собі і вам пояснити свою поведінку,
але на це треба час.Не забудьте, що я розвиваюся, а значить експериментую. Таким чином я вчуся.
Примиріться, будь ласка, із цим.Не оберігайте мене від наслідків моїх вчинків. Мені необхідно вчитися на
власному досвіді.Не відмахуйтеся від мене, якщо я ставлю вам прямі запитання. Інакше раптом
можете виявити, що я перестав вас питати і шукаю потрібну інформацію там, де
мені її пропонують.Ніколи не вважайте, що вибачатися переді мною - нижче за вашу гідність. Ваше
чесне вибачення і визнання своїх помилок викликає у мене теплі почуття до вас.Ніколи не стверджуйте, що ви досконалі і непогрішимі.Не турбуйтеся про те, що ми проводимо дуже мало часу разом. Варто потурбуватися
про те, як ми з вами його проводимо.Не дозволяйте моїм страхам порушувати у вас тривогу. Інакше я дійсно злякаюся.
Демонструйте мені вашу мужність і хоробрість.Не забувайте, що мені потрібні ваші розуміння і підтримка.Ставтеся до мене так, як ставитеся до своїх друзів. Я теж хочу бути вашим
кращім другом.Не забувайте, ваші добрі думки і теплі побажання, які ви даруєте мені, згодом
повернуться до вас сторицею.Пам'ятайте, що у вас є найбільше диво на світі. Це диво я - ВАША ДИТИНА!
До уваги батьків та школярів!Інформація
про працівниківКарлівського
ВП ГУНП у Полтавській областіВаренко
В'ячеслав Іванович - майор
поліції, інспектор ювенальної превенції Карлівського відділу поліції ГУНП в
Полтавській областіЯковлєв
Олександр Григорович -
дільничний інспектор ювенальної превенції Карлівського ВП ГУНП в Полтавській
областіАдреса, за якою розміщений службовий кабінет: м. Карлівка, вул.. Симоненка, б. 1, каб. № 13Робочий
телефон: 2-25-70Електронна
адреса: 07po@mvs.gov.ua
Положення
про шкільну форму
У К А З ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про шкільну форму для
учнів середніх закладів освіти
На підтримку ініціативи
громадськості та пропозиції Міністерства освітиУкраїни
п о с т а н о в л я ю:
1. Запровадити шкільну
форму для учнів середніх закладів освіти.
2.
Кабінету Міністрів України до 30 червня: визначити терміни запровадження
шкільної форми, передбачивши її обов'язковістьдля учнів середніх закладів
освіти всіх типів; здійснити відбір та затвердження зразків шкільної форми,
передбачивши можливості її варіантності для вікових груп учнів і середніх
закладів освіти різних ступенів; провести розрахунок потреби у шкільній
формі, визначити порядок фінансування, організації виготовлення форми та
придбання її батьками або особами, що їх заміняють, установивши особливі
умови для дітей з малозабезпечених сімей, дітей-сиріт, дітей, які залишилися
без піклування батьків та тих, що перебувають під опікою (піклуванням).
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 12 червня
1996 року N 417/96
КАБІНЕТ
МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 22 серпня 1996
р. № 1004 Київ
Про
запровадження шкільної форми для учнів середніх закладів освіти
На виконання Указу
Президента України від 12 червня 1996 р. № 417 "Про шкільну форму для
учнів середніх закладів освіти"Кабінет Міністрів України
п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити зразки
шкільної форми для учнів середніх закладів
освіти за моделями, запропонованими Міністерством промисловості,
Міністерством освіти, Міністерством економіки, Міністерством охорони
здоров'я, згідно з додатком.
2.
Шкільну форму для учнів середніх закладів освіти запроваджувати
по етапно: у 1 - 3 (4) класах - з 1 січня 1997 р., 5 - 11 (12) класах - з
1 вересня 1997 року.
3. Міністерству
економіки, Міністерству промисловості, Міністерству освіти, Міністерству
фінансів разом з Радою міністрів Автономної Республіки
Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими
державними адміністраціями: у місячний термін здійснити розрахунки потреби у
шкільній формі з визначенням обсягів та відпускної ціни; визначити порядок
адресного продажу шкільної форми.
4. Міністерству
промисловості разом з Радою міністрів Автономної Республіки
Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими
державними адміністраціями визначити підприємства, на
яких буде виготовлятися шкільна форма, і забезпечити пошиття із
тканини вітчизняного виробництва.
5. Установити, що
діти-сироти, діти, які залишилися без піклування батьків, у тому числі ті, що
перебувають під опікою громадян, забезпечуються шкільною формою безплатно
відповіднодо норм, передбачених для цієї категорії дітей.
Прем'єр-міністр України П.ЛАЗАРЕНКО
Додаток до постанови Кабінету
Міністрів України від 22 серпня 1996 р. № 1004
Форма одягу для учнів 1 - 4 класів
1. Комплект шкільної форми
для хлопчиків (зразки 1 - 4)
Костюм напіввовняний, що
складається з однобортного або двобортного піджака та штанів (одного
кольору або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин, модельні та
конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.
Костюм літній, що складається
з довгих штанів, сорочки з довгими або короткими рукавами. Кольорова гама
тканин, модельні таконструктивні особливості форми визначаються
керівниками закладів освіти.
2. Комплект шкільної форми
для дівчаток (зразки 5 - 12)
Костюм
напіввовняний, що складається з однобортного або двобортного жакета та
спідниці або сарафана (одного кольору, картаті або в різній кольоровій гамі).
Кольорова гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми
визначаються керівниками закладів освіти.
Костюм літній, що
складається з сукні, спідниці, сарафана, блузи. Кольорова гама тканин, модельні
та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.
Форма одягу для учнів 5 - 9 класів
1. Комплект шкільної форми
для хлопчиків (зразки 13 - 16)
Костюм напіввовняний, що
складається з однобортного або двобортного піджака та штанів (одного
кольору або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин, модельні та
конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.
Костюм літній, що
складається з довгих штанів, сорочки з довгими або короткими рукавами.
Кольорова гама тканин, модельні таконструктивні особливості форми
визначаються керівниками навчальних закладів освіти.
2. Комплект шкільної форми
для дівчаток (зразки 17 - 22)
Комплект напіввовняний, що
складається з однобортного або двобортного жакета та спідниці або сарафана
(одного кольору, картаті або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама тканин,
модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками
закладів освіти.
Костюм літній, що
складається з сукні, спідниці, сарафана, блузи. Кольорова гама тканин, модельні
та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.
Форма одягу для учнів 10 - 11 (12) класів
1. Комплект шкільної форми
для юнаків (зразки 23 - 25)
Костюм напіввовняний, що
складається з двобортного піджака та штанів (одного кольору або в різній
кольоровій гамі). Кольорова
гама тканин, модельні та конструктивні особливості форми
визначаються керівниками закладів освіти.
Костюм літній, що
складається з довгих штанів, жилета, сорочки з довгими або короткими рукавами.
Кольорова гама тканин,модельні та конструктивні особливості
форми визначаються керівниками закладів освіти.
2. Комплект шкільної форми
для дівчаток (зразки 23 - 25)
Костюм напіввовняний, що
складається з однобортного або двобортного жакета та спідниці, штанів або
сарафана (одного кольору, картаті або в різній кольоровій гамі). Кольорова гама
тканин, модельні та конструктивні особливості форми визначаються керівниками
закладів освіти.
Костюм літній, що
складається з сукні, спідниці, сарафана, блузи. Кольорова гама тканин, модельні
та конструктивні особливості форми визначаються керівниками закладів освіти.
Шкільна форма виготовляється з тканин вітчизняного
виробництва.
Міністр Кабінету Міністрів
України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Кримінальна
відповідальність неповнолітніх
Поняття, ознаки і підстави кримінальної відповідальності
Вчинення злочину
передбачає кримінальну відповідальність, яка є одним з видів
юридичної відповідальності.
Норма закону
Кримінальна відповідальність - це вид юридичної відповідальності, яка полягає в
обмеженні прав і свобод особи, яка вчинила злочин, що індивідуалізується в обвинувальному
вироку суду і здійснюється спеціальними уповноваженими органами.
Соціальна та юридична суть кримінальної відповідальності
полягає в тому, що вона:
• є
реакцією держави на вчинений особою злочин;
• є
офіційною державною оцінкою через обвинувальний вирок суду діяння як злочину, а
особи, яка його вчинила, як злочинця;
• обумовлює
настання певних несприятливих наслідків для особи, що вчинила злочин, у вигляді
передбачених кримінальним законом санкцій.Для кримінальної
відповідальності властиві загальні ознаки юридичної відповідальності, але вона
має і лише властиві їй ознаки.